De geschiedenis van Durex

Durex heeft veel van de geschiedenis van de afgelopen 80 jaar.

1915

Opgericht in 1915

De 'London Rubber Company' is opgericht door L.A. Jackson. De onderneming importeerde condooms en kappersbenodigdheden om door te verkopen.

1929

De London Rubber Company (LRC) deponeert het merk Durex.

1950

De jaren 50

Durex introduceert zijn eerste condoom met glijmiddel.

1953

Durex is het eerste merk dat elektronische tests ontwikkelt en uitvoert.

1960

De jaren 60

Durex introduceert het eerste anatomisch gevormde condoom ter wereld.

1970

De jaren 70

Durex is wereldwijd het eerste condoommerk dat reclame maakt in talrijke landen.

1990

De jaren 90

Durex is het eerste condoommerk dat een internationaal kwaliteitslabel als norm hanteert.

1993

Durex presenteert zijn nieuwe assortiment gekleurde condooms met een smaakje.

1995

Durex is het eerste condoommerk dat een website lanceert.

Tegenwoordig heeft Durex 42 websites in de landen waar het merk wordt verkocht.

1996

Durex komt met zijn latexvrije condooms: het Avanti-assortiment, speciaal ontwikkeld door Durex, is gemaakt van een nieuw anti-allergeen materiaal - synthetisch polyurethaan - dat zachter en elastischer is dan het natuurrubber van latex.

1997

Durex is het eerste bedrijf dat een wereldwijd onderzoek liet doen en publiceerde

Durex presenteert Pleasuremax: het condoom voor optimaal genot voor beide partners, waarmee Durex het eerste merk was dat een condoom op de markt bracht dat met zijn anatomische vorm en kleine nopjes en ribbeltjes beide partners optimaal stimuleert.

2001

Durex ondersteunt het 'H-programma', een revolutionair maatschappelijk programma om de gelijkheid van mannen en vrouwen in Brazilië te bevorderen.

Daarna volgen vergelijkbare projecten in India.

2002

Durex lanceert Play®, een nieuw en zeer aantrekkelijk assortiment glijmiddelen

2003

Het Durex netwerk komt met het onderzoek 'Face of Global Sex' waarin seksuele gewoonten van de mens op mondiaal niveau worden onderzocht en dat, in eerste instantie, is bedoeld om de kennis van academische instellingen en de politie te vergroten.

2005

Om veilig vrijen onder jongeren te bevorderen, doet Durex een beroep op jongeren van 15 tot 24 jaar om een originele poster te ontwerpen over seksuele gezondheid - een poster ontworpen door hen en voor hen.n.

2008

Durex bestaat 80 jaar!