De geschiedenis van Durex
Durex heeft veel van de geschiedenis van de afgelopen 80 jaar.
Opgericht in 1915
De 'London Rubber Company' is opgericht door L.A. Jackson. De onderneming importeerde condooms en kappersbenodigdheden om door te verkopen.
De London Rubber Company (LRC) deponeert het merk Durex.
De jaren 50
Durex introduceert zijn eerste condoom met glijmiddel.
Durex is het eerste merk dat elektronische tests ontwikkelt en uitvoert.
De jaren 60
Durex introduceert het eerste anatomisch gevormde condoom ter wereld.
De jaren 70
Durex is wereldwijd het eerste condoommerk dat reclame maakt in talrijke landen.
De jaren 90
Durex is het eerste condoommerk dat een internationaal kwaliteitslabel als norm hanteert.
Durex presenteert zijn nieuwe assortiment gekleurde condooms met een smaakje.
Durex is het eerste condoommerk dat een website lanceert.
Tegenwoordig heeft Durex 42 websites in de landen waar het merk wordt verkocht.
Durex komt met zijn latexvrije condooms: het Avanti-assortiment, speciaal ontwikkeld door Durex, is gemaakt van een nieuw anti-allergeen materiaal - synthetisch polyurethaan - dat zachter en elastischer is dan het natuurrubber van latex.
Durex is het eerste bedrijf dat een wereldwijd onderzoek liet doen en publiceerde
Durex presenteert Pleasuremax: het condoom voor optimaal genot voor beide partners, waarmee Durex het eerste merk was dat een condoom op de markt bracht dat met zijn anatomische vorm en kleine nopjes en ribbeltjes beide partners optimaal stimuleert.
Durex ondersteunt het 'H-programma', een revolutionair maatschappelijk programma om de gelijkheid van mannen en vrouwen in Brazilië te bevorderen.
Daarna volgen vergelijkbare projecten in India.
Durex lanceert Play®, een nieuw en zeer aantrekkelijk assortiment glijmiddelen
Het Durex netwerk komt met het onderzoek 'Face of Global Sex' waarin seksuele gewoonten van de mens op mondiaal niveau worden onderzocht en dat, in eerste instantie, is bedoeld om de kennis van academische instellingen en de politie te vergroten.
Om veilig vrijen onder jongeren te bevorderen, doet Durex een beroep op jongeren van 15 tot 24 jaar om een originele poster te ontwerpen over seksuele gezondheid - een poster ontworpen door hen en voor hen.n.
Durex bestaat 80 jaar!